Un nou començament: neix gremiHàbitat

El passat dilluns dia 1 d'abril al Gremi, vàrem fer la presentació del nou projecte gremiHàbitat que hem estat preparant durant els últims mesos.

PER JAUME NADAL

 

Estimats companys,

En primer lloc, en nom de la comissió gremiHàbitat, voldria agrair a tots als assistents a l'acte pel seu interès i la seva aprovació per unanimitat del pressupost presentat pel projecte.

Voldria fer un petit esbós del qual vam exposar en la presentació per als quals no vau poder assistir. Fa uns mesos, des del Gremi es va decidir que era un moment oportú per plantejar una sèrie de propostes innovadores. Entre elles, un estudi d'un possible canvi d'imatge i nom del Gremi del Comerç de l'Hàbitat de Barcelona i potenciar la campanya de publicitat perquè aquesta sigui més efectiva.

Un moment de l’assemblea del gremi del passat 1d’abril. (Foto: Luis Bustamante)

Un moment de l’assemblea del gremi del passat 1d’abril. (Foto: Luis Bustamante)

Dins de l'estudi, la comissió va decidir amb anterioritat, utilitzar el nom de gremiHàbitat com a referència, utilitzant-ho com a marca per a diferents accions que es promoguin des del Gremi. També es va dissenyar una sèrie de logotips per si es decidís substituir l'actual. Prèviament, es va fer una tria, deixant només tres finalistes (entre ells, un logo continuista). Durant l'acte, es va donar l'oportunitat perquè els assistents triessin el logotip guanyador. Ben aviat, us presentarem quin serà el logo que substituirà l'actual.

En referència al projecte, exposem que tan important és fer una bona publicitat com allò que es publicita, per això, s'elaborarà una nova web, www.gremihabitat.cat, que ja podeu visitar el primer esbós. Aquesta web, a més de geolocalitzador perquè els usuaris puguin trobar la seva botiga gremiHàbitat més propera, hi haurà una part més lúdica i d'informació (tipus magazín), on hi haurà reportatges, curiositats, consells pràctics, informació i una zona ‘outlet’. En tot aquest contingut, l'agremiat podrà col·laborar enviant articles, esdeveniments, notícies o alguna altra cosa que vegi important i, amb el vistiplau de la comissió, també seran publicats. 

En el moment en què l'usuari faci recerca de les botigues agremiades més properes i cliqui sobre una d'elles, apareixerà una pàgina individualitzada on l'agremiat podrà posar tota la informació que estimi convenient del seu negoci perquè reflecteixi el seu tarannà de cara a l'usuari. Podeu veure també en la web de mostra una pàgina tipus.

Serà molt important que, per donar molt més contingut a la web, l'agremiat aporti la màxima informació possible per omplir la seva pàgina individual: fotografies de façana, d'interior i inclús de l'equip humà, ofertes, producte i textos.


En aquesta web, l’agremiat és el protagonista. Així que us animem a nodrir-la amb informacions i aportacions que puguin ser útils als nostres clients potencials


És evident que tot això té un cost i aquest és superior al que actualment es recull amb la quota de publicitat anual. Per això, es mostra als assistents quin seria el pressupost necessari i com és dividirien les partides per crear la web, publicar en xarxes socials i en mitjans de comunicació. Ben aviat se us informarà del cost total del projecte i com repercutirà a cada agremiat.

La presentació va finalitzar amb el vot favorable unànime dels assistents.

Moltes gràcies per la vostra atenció.

Jaume Nadal.

Presentació del projecte de comunicació. (Foto: Luis Bustamante)

Presentació del projecte de comunicació. (Foto: Luis Bustamante)

 
 

Pots mirar aquí el vídeo de la presentació