Nova imatge de gremiHàbitat
El nou logo i marca de gremiHàbitat ja és aquí. Després de gairebé trenta anys amb el vell logo, el Gremi del Comerç de Mobles s’ha transformat en una nova marca més moderna i d’acord amb una nova identitat comercial: l’hàbitat.
El nostre vídeo de benvinguda. Toca al mig i mira’l
És una ‘h’? Ah, no… sembla una cadira! Si el gires, fins i tot sembla una taula… o una estanteria! I, per què tants colors?
Segur que en veure el nou logo se us han passat pel cap aquestes preguntes. Normal. Després de tant de temps acostumats al clàssic logo del quadrat blau i de les ‘ratlles blanques’ ara això segur que us sorprendrà… com a mínim!
Però heu de tenir clar una cosa molt important: aquest logo l’heu escollit vosaltres!!! Així que doneu-li la benvinguda. I gaudiu-lo. És vostre.
A poc a poc, farem que el nou logo s’integri en tots els suports gràfics (paper, targetes, cartells, aparadors…), ja us ho anirem ensenyant. Segur que evolucionarà i l’adaptarem a nous supòsits que no ens havíem plantejat, tal com passa sempre amb les marques. De tota manera, en començar, teníem clars alguns objectius amb el nou logo.
Primer, que fos una imatge potent, que no passés desapercebuda i que fos representativa de la nova etapa del Gremi del Comerç de Mobles. Havíem d’anar més enllà, superar el concepte ‘moble’ per adoptar el d’’hàbitat’. Com ho representem això? Una llar? –massa immobiliari–, un entorn? –una idea massa complicada–. Així, vam començar a ‘jugar’ amb figura d’una ‘H’, el més bàsic. De cara a barraca!
Després de provar diverses tipografies i formes, ens vam inclinar per construir una ‘H’ a partir de la unió de formes geomètriques. Vam provar amb rectangles, quadrats… Vam ‘construir’ estanteries i taules, tot buscant una similitud que ens ajudés a assimilar el repte. I mirant formes i conceptes és quan ens vam fixar en els vells ‘origamis’ i en la seva composició dinàmica, composta de triangles que, alhora, componen quadrats. Eureka!
Hem adaptat l’’H d’hàbitat a una estructura tipus
‘origami’, formada per petits triangles multicolors.
Què podia funcionar malament?
La cosa funcionava. Després vam atorgar als triangles un altre plus: el color: Per què tants? De seguida vam veure que un ‘origami’ multicolor és una mostra de les diferents tendències de les nostres botigues i del nostre producte, de la diversitat de les nostres comerços.
Després de retocar una mica la perspectiva, l’H’ va començar a semblar-se a una cadira. I ens va agradar perquè la cadira, potser, és l’element més característic del món del moble, la peça clau on es concentren les virtuts del disseny industrial aplicat a l’hàbitat i, també, un nexe que ens unia al nostre passat immediat com a gremi i a una realitat que encara perdura com a comerciants.
I aquest és el resultat. Per la marca, ‘gremihàbitat’, ho teníem més fàcil: unir els dos conceptes sota la tipografia que ha estat protagonista gràfica de la nostra identitat tots aquests anys, des del ja llunyà 1992: la futura.
Tradició i modernitat. Avançar sense renunciar al que ja està bé. Passat i futur. Com ha de ser.
Benvingut, logo.
Aplicació del nou logo a gràfica de cartells.
Baixa’t el logo que millor s’adapti
Si vols integrar el nou logo a les teves factures o dins de la identitat corporativa de la teva botiga, aquí tens unes quantes mostres.